Luahan Kasih

Ibu dan ayah ,
Setiap kali aku menatap gambar-gambarmu ,
air mata ini akan mengalir deras ke pipi . Sayu dan betapa rindunya jiwa ini tak dapat ku ungkap dengan kata-kata . Hanya Alllah yang maha mengerti hatiku di saat ini .

Ibu dan ayah ,
Dari raut dan kedutan di wajahmu ,
jelas tergambar betapa suatu ketika dahulu ketika kau pernah menghadapi saat-saat getir dalam hidupmu . Namun kau tetap tabah dan sabar mengharunginya . Buktinya kau mampu membesarkan anak-anakmu termasuklah aku . Terharu ! Itulah perkataan yang muncul di hatiku , biairpun aku bukanlah anak yang berjaya tapi kau tetap menghargai dan mengasihiku .

Ibu dan ayah ,
Walaupun kini aku telah ada kehidupan sendiri , namun dirimu tidak sesekali aku abaikan . Dirimu tetap menjadi idola dalam aku membina kehidupan . Tiada ibu lain yang sehebat dirimu . Tiada ayah lain yang segagah dirimu .

Hanya kamulah satu satunya dalam hidupku . Biarpun aku tidak sesenang anak-anak yang lain , aku sesekali tidak melupakan tanggungjawabku . Biarpun pemberianku tidak seberapa , tapi kau tetap menghargainya . Biar lebih banyak menolak dari menerima dengan alasan kepulanganku untuk menjengukmu sudah membahagiakan dari wang ringgit .

Menitis air mataku , betapa mulianya hatimu . Akan kupastikan bahagia itu sentiasa milikmu . Aku akan menjadi anak yang baik untukmu . Setiap hari aku mendoakan kesejahteraan , kebahagiaan dan semoga Allah sentiasa melimpahkan rahmat dan nikmat untukmu .

P/S : buat semua , hargailah jasa ibu ayah . usah sesekali menyakiti mereka apatah lagi melupai segala jasa-jasa mereka .

No comments:


A